728 x 90

مایک پنس: مردم ایران از هیچ آزادی برخوردار نیستند

مایک پنس-مردم ایران از هیچ آزادی برخوردار نیستند
مایک پنس-مردم ایران از هیچ آزادی برخوردار نیستند

در جریان برگزاری کنفرانس آزادی مذاهب در وزارت‌خارجه آمریکا در روز پنجشنبه ۴مرداد ماه ۹۷ مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تبعیض مذهبی توسط رژیم آخوندی گفت: اکنون به اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم توجه می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران، ما می‌دانیم که مردم ایران از هیچ آزادی برخوردار نیستند از همه بیشتر در آزادی مذاهب.

مسیحیان یهودیان سنیها بهائیان و سایر اقلیتهای مذهبی از اساسی‌ترین حقوق خود محروم مانده‌اند. و به‌طور مرتب جریمه می‌شوند،شلاق می‌خورند و دستگیر شده و مورد هجوم قرار گرفته حتی کشته می‌شوند. در ۲۰۱۶ همزمان ۲۰کرد سنی به جرم ادعایی محاربه اعدام شدند فقط به‌خاطر آن که آیین مذهبی خود را بجامی‌آوردند.

 

مایک پنس: مردم آمریکا برای مردم ایران پیام دارند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: مردم آمریکا پیامی برای مردم ایران که مدتهاست در رنجند دارند، با وجود آن که ما قویاً علیه تهدیدات و اعمال شرورانه رهبران شما در ایران ایستاده‌ایم بدانید که ما با شما هستیم. ما برای شما دعا می‌کنیم و از شما مردم خوب ایران می‌خواهیم که با شجاعت برای هدف آزادی و آینده‌ای صلح‌آمیز برای مردمتان پافشاری کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

در نخستین واکنش به اعتراضهای گسترده در شهرهای مختلف ایران، وزارت‌خارجه ایالات متحده در بیانیه‌یی خواستار حمایت همه ملتها از «مطالبات»‌مردم ایران برای «حقوق ابتدایی شان» شد. همچنین سخنگوی کاخ سفید و برخی اعضای کنگره، خواستار حمایت از مردم ایران شدند.

 

در این بیانیه که توسط «هدر ناوئرت»، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا صادر شد، آمده:‌ «ما گزارشهای تظاهرات مسالمت‌آمیز متعدد شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف کشور را دنبال می‌کنیم. رهبران ایران یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگ و غنی را به کشوری سرکش با اقتصاد خراب تبدیل کردند که خشونت، خونریزی و آشوب، در صدر صادرات آن است. همان‌طور که پرزیدنت ترامپ گفته است، قربانیان دیرینه رهبران ایران، خود مردم ایران هستند.»

 

وی افزود: ایالات متحده قویاً دستگیری معترضان مسالمت‌جو را محکوم می‌کند. ما از همه ملتها می‌خواهیم از مردم ایران و مطالبات آنها برای حقوق ابتدایی‌شان و پایان فساد حکومت، به‌طور علنی حمایت کنند.

 

مایک پمپئو سران فاسد رژیم ایران اجازه می‌دهند مردمشان رنج بکشند

به گزارش آسوشیتدپرس ۱مرداد ۹۷، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه سران مذهبی رژیم ایران را « روحانیان ریایی» نامید، کسانی که در حالیکه اجازه می‌دهند مردمشان رنج بکشند ثروت انبوهی جمع کرده‌اند...

وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا سران سیاسی، قضایی و نظامی ایران را نیز زیر ضرب برد و چند نفر را با اسم نام برد که در فساد گسترده شرکت دارند.

وی در ادامه با اشاره به رژیم ایران گفت، این دولت « به‌طور بیرحمانه‌یی حقوق‌بشر، کرامت و آزادیهای اساسی مردم خود را سرکوب می‌کند».

 

مطالب مرتبط:

پمپئو سران مذهبی رژیم ایران را ریاکار خواند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c555e4ee-49e8-4cf7-8ed3-467685b46d4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات